teksten
Vul een subtitel in

'Heerlijk zijn de onvolkomenheden, de krassen en de ruis op de ziel, alsook het VUIL dat meekomt. Er ontstaan herinneringen, ervaringen en genestelde indrukken, die door het vorderen van de tijd een zekere verstoring ondergaan. Wat overblijft zijn artefacten, samengebundelde verwrongen gedachten'

Sien Godderis haar 3-D werk en vaak verhalende opstellingen vertrekken vanuit een basis van diverse materialen. Zij werkt zowel in een organische als in een geometrische vormentaal. Zij speelt met vorm en kleur, geeft intuitief een gelaagde betekenis aan de composities en vormt zo haar eigen herkenbare beeldentaal. 

Project Inside/Out 2020

In de opstelling voor de tentoonstelling 'INSIDE/OUT' wordt de christelijke iconologie waarin Jan Van Eyck zijn oeuvre zich situeert, vertaalt naar een hedendaags expliciete beeldtaal.

(Foto van werk beschikbaar na de expo)

2019, Expo 'Nature morte contemporaine', Atelier 2, Villeneuve d'As


Tandis que Sien exprime dans son autre travail clairement une approche directe de l'âme intérieure , ce travail est plutôt une nature morte compositionnelle, dans laquelle l'approfondissement est moins nécessaire.

Les formes douces et le filet violet évoquent l'organique, le fruité.

Sur le piédestal, une fine plaque de cuivre a été incorporée à l'angle, une référence directe aux bols de cuivre sur lesquels les fruits et légumes sont exposés dans des natures mortes historiques.

Il n'y a pas d'iconographie, l'essentiel est ici la composition et l'organisation des couleurs et des formes, qui prennent leur place sur un support.

«Expérience dans la renaissance des organismes» ('Experiment in the revival of organisms'), titre d'un film russe de 1940 qui montre l'évolution de la recherche sur la génération des organismes morts. C'est une référence puissante à la reconstruction des matières premières de base et des formes organiques et à la recherche de la composition, de l'interaction entre les formes et de leur donner une nouvelle vie.

Het werk van sien Godderis leest als een vrije eindeloze gedachtengang. het vertaalt een doorlopend emotioneel denkproces met herkenbare referenties naar innerlijk conflict, troost en melancholie. Er ontstaat een balans tussen kracht en kwetsbaarheid. De sculpturen zijn vaak rauw van aard, de afwerking een subtiele mail van materialen als gips, keramiek, verf en potlood.